Deze vijf voedingsmiddelen zorgen voor een betere weerstand!

Handig wanneer de ‘r’ in de maand zit!

Ben je in de herfst- en de wintermaanden altijd aan het kwakkelen wat je gezondheid betreft? Dat is niet zo gek; heel veel mensen hebben hier last van. Loop jij ook altijd te snotteren als de ‘r’ in de maand zit en de blaadjes van de bomen vallen? Probeer dan je weerstand op peil te houden met deze voedingsmiddelen!

Je doet je lijf en je weerstand er een plezier mee.

Mango
Niet alleen is dit fruit hartstikke lekker, ook is het supergezond en kan het je weerstand een enorme boost geven. Mango’s bevatten namelijk net zo veel vitamine C als een sinaasappel. Ook bevatten mango’s veel bètacaroteen, een antioxidant die goed helpt bij het verbeteren van de weerstand.

Zuurkool
Aangezien wij vinden dat er niets beters bestaat dan op een druiligere, grijze dag (iedere dag in Nederland dus) stamppot te eten, is het vaker eten van zuurkool voor ons totaal geen straf. Dat het ook nog eens kneitergezond is blijkt wel uit het feit dat een bepaald soort vitamine B bevat die de celvorming stimuleert. Daarnaast zitten er ook nog eens natuurlijke prebiotica in (voor een goede darmwerking).

Ansjovis
In het kleine, zoute visje zitten omega-3 vetzuren die ontstekingen in het lichaam tegen gaan. Ook geeft het je immuuncellen een goede boost en zorgt het ervoor dat deze cellen behouden blijven. Doe maar wat vaker ansjovis op je pizza dus!

Biefstuk
Hmm, wie houdt er niet van een lekkere, sappige biefstuk op z’n tijd? Je mag deze best wat vaker op je bordje leggen, want het is hartstikke goed voor je weerstand. In rood vlees zit namelijk zink, wat helpt infecties te bestrijden en ontstekingen te voorkomen. Ook bevat rood vlees veel ijzer, wat ook belangrijk is voor een goede weerstand.

Wei
Wei is de vloeistof die ontstaat bij de bereiding van kaas door het stremmen van de melk na toevoeging van het stremsel. Wei bevat veel eiwitten, mineralen en B-vitamines. Het eiwit dat wei bevat wordt ook wel lactoferrine genoemd en stimuleert de groei van nieuwe immuuncellen. Maak je een lekkere smoothie klaar? Doe er dan eens 12 gram wei doorheen!

Lees ook: Zo kom je binnen 24 uur van je verkoudheid af

Dit bericht bewaren? Pin hem dan op Pinterest

Bron: Women’s Health | Beeld: ter illustratie