Last van menstruatiepijn? Deze voedingsmiddelen en olie kunnen helpen

Zo kun je die menstruatiepijn een stuk verminderen!

Ongesteld zijn en menstruatiepijn; het hoort het er allemaal bij. Dat het iedere maand terugkomt, betekent echter niet dat het makkelijker wordt of dat het opeens geen pijn meer doet. Want die menstruatiepijnen, die zijn wel echt hels. Heb jij er ook iedere maand weer zo’n last van? Probeer dan dit eten en drinken in te nemen!

1. Chocola
YES! Wanneer je ongesteld bent, schreeuwt je lichaam vaak om chocolade. Niet zo gek ook, want door al die hormonen die in je lichaam rondvliegen heb je én meer honger en voel je je ongelukkiger, waardoor je snakt naar suiker. Geef daarom ook toe aan deze neiging. Niet te veel; houdt het bij twee blokjes van het liefste zo puur mogelijke chocola.

2. Water
Sowieso is water drinken goed voor je, maar tijdens je menstruatie is het nog beter. Wanneer je namelijk te weinig vocht binnenkrijgt tijdens je period, wordt je bloed een stuk dikker. Hierdoor duurt je menstruatie langer (de horror) en doet het je meer pijn. Blijf dus aan die waterfles lurken!

3. Calcium
Tijdens je menstruatie heeft je lichaam behoefte aan meer calcium. Zorg er dus voor dat je melk, yoghurt, kwark en andere zuivelrijke voeding tot je krijgt. Calcium zorgt er namelijk voor dat je spierspanning minder wordt, waardoor je menstruatiekrampen verminderen.

4. CBD olie

We hebben allemaal weleens van CBD olie gehoord, maar veel mensen weten niet dat de olie ook menstruatieklachten kan verlichten. Wanneer we menstruatieklachten ervaren, trekken de spieren rondom je onderbuik en rug samen. Helaas is dit een natuurlijk proces wat we niet kunnen vermijden. Wel kan de pijn wat verlicht worden met CBD olie. De olie heeft namelijk een pijnstillend effect.

5. Vis
Omega 3 en andere vetzuren helpen je lichaam te ontspannen. Dit kan de heftigheid van je krampen flink verminderen. Je vindt deze stoffen voornamelijk in vette vis als zalm en makreel. Houd je niet van vis en wil je het toch binnenkrijgen? Neem dan supplementen.

 

Lees ook: Dít zijn de voordelen van sporten tijdens je menstruatie

Bron: Viva | Beeld: ter illustratie