Dit is waarom iedereen het over deze emotionele kerstreclame van de Plus heeft

Zie het maar eens droog te houden bij deze Plus-reclame

December is de tijd van gezelligheid, kerst, met een dekentje op de bank en natuurlijk: mooie kerstreclames! We zijn helemaal fan van de heerlijke en ontroerende kerstreclames; eerder lieten we jullie de kerstreclames van John Lewis en Heathrow airport al zien, maar onze eigen supermarkt Plus kan er ook wat van! Deze kerstreclame is zo ontzettend ontroerend, dit moet je hebben gezien!

De reclame maakt veel los en wij hebben er ook snotterend naar zitten kijken.

Gescheiden ouders
Want wat doen kinderen van gescheiden ouders rond de feestdagen? De twee minuten durende reclame gaat over een meisje dat heen en weer pendelt tussen haar moeder en vader. De vader van het meisje woont in een flatje, haar moeder in een groter huis. De moeder lijkt daarnaast een nieuwe liefde te hebben en bij de beide ouders probeert het meisje de kerstsfeer erin te brengen. Maar zoals dat gaat bij kinderen met gescheiden ouders komt er altijd weer dat pijnlijke moment dat de kinderen afgezet worden. In deze reclame zet de vader het meisje af voor het kerstdiner en gaat naar zijn kale flat.., terwijl het ontroerende  ‘To build a home’ van The Cinematic Orchestra klinkt.

Inspireren
Wat er dan gebeurt kan je in de video zien, maar wees gewaarschuwd: je houdt het niet droog. Plus snapt dat de reclame emoties losmaakt, zeker bij kinderen van een vechtscheiding. Een woordvoerder vertelt: “De bedoeling van de commercial is dat hij mensen raakt en hopelijk inspireert om er, ondanks alles, toch een bijzondere kerst van te maken.”

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: Libelle | Beeld Plus