8 dingen die de kapper wil dat je weet voordat je de salon binnenkomt

Kapper

Maak jij je ook schuldig aan deze fouten bij de kapper?

Wanneer je een kapsalon binnenloopt, verwacht je professionaliteit en beleefdheid van de mensen die er werken. Goede vaardigheden en fijne service zijn twee dingen die ervoor zorgen dat je vaker terug gaat naar dezelfde kapper. Maar heb je er weleens over nagedacht hoe de kapper denkt over jou als klant? Dit zijn de 9 dingen die een kapper wil dat je weet voordat je de kapsalon binnenstapt.

Niet alle klanten zijn voor een kapper altijd even leuk.

1. Telefoneren

De meeste kappers vinden het niet erg als je op je telefoon zit of een spelletje speelt tijdens een knipbeurt, maar als het gaat om telefoneren, is echt een no-go. Ze zien het misschien niet allemaal als een onbeleefdheid, maar het kan het werk van de kappers erg verstoren. Dus, een appje sturen of even je social media checken is in orde, maar ga niet uitgebreid zitten te telefoneren in een kapsalon.

2. Manier van praten

We weten dat de salon een plaats is waar je kunt ontspannen en enigszins even tot rust kunt komen, maar dit betekent nog niet dat je kan doen alsof je met je vriendinnen aan het kletsen bent. Luidruchtig zijn, overdreven roddelen of gewoon een kletskous wint niet altijd fans in de kapperszaak. Natuurlijk ligt dit ook aan de verhouding die je hebt met je kapper. Kom je al jaren bij dezelfde kapper of ken je diegene al buiten de kapsalon om, dan zou dit natuurlijk geen probleem moeten zijn. Probeer er wel op te letten dat je waarschijnlijk niet de enige in de zaak bent en dat iedereen met jullie uitgebreide gesprekken mee kan luisteren.

3. Kom op tijd

Eén van de grootste ergernissen van kappers zijn klanten die zich niet aan de afgesproken tijd houden. Kom je 15 of 20 minuten te laat voor je afspraak, dan kunnen de kappers hier veel problemen mee krijgen de rest van de dag. Op deze manier schuift namelijk niet alleen jouw afspraak, maar ook alle andere afspraken die dag op. Weet je al een dag van te voren dat je de afspraak niet gaat redden, bel dan minimaal 24 uur van te voren om de afspraak om te zetten. Helemaal niet op komen dagen omdat je de afspraak niet redt is erg onbeleefd.

4. Neem een foto mee

Klanten zien vaak een bepaalde stijl op Pinterest of in een tijdschrift wat ze graag zelf zouden willen hebben. Je kapper zal dit natuurlijk verwelkomen als je een foto bij de hand hebt om een idee te krijgen van de kleur of stijl die je voor je haar wilt. In sommige gevallen is het makkelijker om een verbale beschrijving van je nieuwe kapsel te geven.

Wil je weten welke vier dingen je nog meer moet weten voordat je naar de kapper gaat? Klik dan verder naar de volgende pagina!

Pagina 1/2