Dit is het dagmenu van Jennifer Lopez

Dit is wat de zangeres dagelijks eet

Het lijkt wel alsof de tijd bij Jennifer Lopez heeft stilgestaan. De zangeres is de vijftig inmiddels gepasseerd, maar ziet er nog net zo goed uit als op haar dertigste. Naast het feit dat ze in bezit is van een fantastische set genen, werkt ze natuurlijk ook keihard om er stralend en fit uit te blijven zien. Zo is de sportschool bepaald geen onbekend terrein voor Jenny from the block en daarnaast houdt ze zich strikt aan een gezond eetpatroon. Benieuwd wat Jennifer precies eet om in vorm te blijven? Wij geven je haar dagmenu.

Als het op gezond eten en sporten aankomt, weet de zangeres precies wat ze doet.

Gezond dieet

Jennifer is er heilig van overtuigd dat haar gezonde dieet de sleutel is tot haar fitte lichaam en stralende huid. Bovendien voelt ze zich het beste wanneer ze gezond eet. Volgens haar personal trainer Tracy Anderson geeft gezonde voeding Jennifer de energie die ze nodig heeft om te kunnen doen wat ze doet. ”Het is allemaal heel voedzaam en organisch, met veel eiwitten”, vertelt ze aan People. ”Alles is vers.”

Ontbijt

Jennifer start de dag vaak met een gezonde smoothie. Haar favoriet is een smoothie met rood fruit, Griekse yoghurt, kaneel, honing, wat ijsblokjes, citroensap en een schepje eiwitpoeder. Wanneer ze eens zin heeft in iets anders, kiest ze vaak voor havermout met fruit. Koffie drinkt de zangeres niet, tenzij het decafé is. ”Ik drink al jaren geen cafeïne”, zo vertelde Jennifer al eens aan Us Weekly. In plaats daarvan drinkt ze de hele dag door water om gehydrateerd te blijven.

Lunch

Als lunch gaat Jennifer vaak voor een salade met veel groenten, zalm, paprika en courgette. Ook houdt ze ervan om geroosterde pompoenzaadjes, feta en sjalotjes toe te voegen. Haar dressing maakt ze van citroensap en olijfolie. ”Jennifer blijft zoveel mogelijk weg van bewerkt voedsel en haalt haar voedingsstoffen vooral uit plantaardige producten”, vertelt haar trainer. Om verzadigd te blijven, voegt de zangeres aan elke maaltijd eiwitten toe. Zo eet ze standaard een handje ongezouten noten per dag. Ook haalt ze haar proteïne uit eieren, kalkoen, vis en kip. ”Eiwitten zijn ideaal tegen eetbuien. Ze geven me lang een vol gevoel en bovendien is het de perfecte brandstof voor je spieren”, aldus Jennifer.

Diner

Wanneer ze thuis is, eet Jennifer samen met haar kinderen. Het diner bestaat meestal uit proteïnerijk voedsel met veel groenten. Daarbij serveert de zangeres vaak bruine rijst, zoete aardappel of quinoa. Een van haar favoriete gerechten bestaat uit gegrilde kippenborst met gewokte spruitjes en gebakken zoete aardappel. Wanneer Jennifer onderweg is, eet ze altijd in restaurants. Ook daar houdt ze vast aan haar gezonde eetpatroon. ”De meeste restaurants bieden wel enkele gezonde maaltijden aan met weinig calorieën”, vertelt ze. ”Ik kies dan voor een salade of voor vis met groenten. Natuurlijk zorg ik er ook voor dat ik genoeg water drink tijdens het diner.”

Dessert

Hoewel Jennifer supergezond eet, houdt ze er niet van zichzelf alles te ontzeggen. ”Ik eet af en toe nog steeds een ongezond tussendoortje, maar met mate. Ik honger mezelf echt niet uit”, biecht ze op. Wat haar guilty pleasures zijn? Chocolate chip ijs en chocolate chip koekjes. Ook voor een lekker stuk taart mag je haar ‘s nachts wakker maken.

Lees ook: Bij deze buikspieroefeningen zweert Jennifer Lopez

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Good Housekeeping | Beeld: Videostill