Trek je hardloopschoenen maar aan: zóveel cardio moet je doen als je wilt afvallen

Wij hoopten dat het iets minder zou zijn…

Niet iedereen vindt het een pretje om zich in het zweet te werken in de sportschool. Degenen die niet van een work-out houden, zien dat uurtje op de crosstrainer als een noodzakelijk kwaad om gezond te blijven. Duik jij voornamelijk de sportschool in om een paar kilo’s te verliezen? Wanneer ga je dan eindelijk resultaat zien?

Valt het mee of valt het tegen?

Vaarwel kilo’s
Als je wilt afvallen is het allereerst belangrijk om gezond te eten. Daarnaast is het belangrijk om meer calorieën te verbranden dan je binnenkrijgt. Hoe je die calorieën het beste kunt verbranden? The National Institute of Health adviseert om minstens drie tot vijf keer per week 30 tot 45 minuten intensiviteitsoefeningen te doen. Bij deze oefeningen haal je zeventig tot negentig procent van je maximale hartslag. Voorbeelden van deze oefeningen zijn push-ups, jumping jacks of squads.

Het beste resultaat
Het beste resultaat behaal je door lage en hoge intensiviteittrainingen met elkaar af te wisselen. Op deze manier krijgt je lichaam ook voldoende rust. Ga op dag één bijvoorbeeld aan de slag met de gewichten en ren op dag twee een rondje in het park.

Lees ook: Dit zijn de voordelen van sporten tijdens je menstruatie

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m op Pinterest!

Bron: Libelle | Beeld: archief