Bikinifoto van populaire modeketen wordt massaal geliket en dit is waarom

De foto oogst niets dan lof

Verreweg de meeste modeketens gebruiken superslanke modellen voor hun campagnes en dat leidt steeds vaker tot kritiek. Veel mensen zijn het zat dat er in de advertenties nooit ‘echte vrouwen’ te zien zijn, in plaats van graatmagere dames. Daar moet verandering in komen, zo vindt ook modeketen H&M. Het merk kwam afgelopen zondag met een bikinifoto waarop een ‘voller’ model te zien is. Deze actie oogstte veel lof en de foto werd door maar liefst 867.000 Instagrammers geliket. 

Volgens veel Instagrammers is deze bikinifoto een eerste stap in de goede richting.

Verfrissend

Het ‘plussizemodel’ dat op de foto’s van H&M schittert, is niemand minder dan de Nederlandse Jill Kortleve. Zij wordt als curvy model steeds vaker ingeschakeld door internationale modemerken als H&M, Rihanna en Alexander McQueen. Een hoop Instagramgebruikers zijn lyrisch over de bikinifoto van H&M en de post krijgt dan ook erg veel likes van mensen over de hele wereld. ”Een geweldige modelkeuze”, ”Graag meer prachtige vrouwen zoals deze!” en ”Bedankt dat jullie de wereld een ‘echt lichaam’ laten zien”, luiden een aantal lovende reacties onder het plaatje.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Oh, sweet summer escape. ☀️ New stunning swimwear, out now! #HM Super push-up bikini top: 0582480032 Tie tanga bikini bottom: 0586896039

Een bericht gedeeld door H&M (@hm) op

Lees ook: Oh jee! Deze vrouw liet haar wenkbrauwen tatoeëren en het resultaat is niet om aan te zien

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Margriet | Beeld: Pexels