Meghan Markle komt met speciale kledinglijn voor werkende vrouwen

De hertogin van Sussex heeft tijdens haar zwangerschap van baby Archie niet stil gezeten

Meghan Markle werkte onlangs mee aan het septembernummer van de Britse Vogue, waaruit blijkt dat haar enorme passie voor mode nog altijd in haar zit. Daar kijken wij niet raar van op, aangezien Meghan er altijd uitziet  om door een ringetje te halen. Menig modemeisje bekijkt de styling van Meghan vol lof, aangezien dit voor de werkende vrouw de meest fantastische outfit inspiratie is. Genoeg redenen voor Meghan om hier iets mee te doen!

Meghan Markle ontwerpt een kledinglijn in samenwerking met een liefdadigheidsorganisatie.

Smart Works

Meghan is sinds januari beschermvrouwe van de liefdadigheidsorganisatie Smart Works. Deze liefdadigheidsorganisatie helpt vrouwen zich voor te bereiden op een nieuwe baan. Zo zorgt Smart Works er bijvoorbeeld voor dat werkloze vrouwen goed voorbereid zijn op een sollicitatie of een eerste werkdag. Dit doen zij door de vrouwen in een gepaste werkoutfit te steken en extra belangrijke vaardigheden bij te brengen.

Kritische blik

Sinds Meghan beschermvrouwe is bij deze organisatie viel het haar op dat de gratis kleding voor de solliciterende vrouwen niet altijd goed past. Dit gaf de hertogin van Sussex aan op de gedeelde Instagram pagina van haar en Harry. In de ogen van Meghan kon deze kleding beter, dus vanuit daar kwam het idee een eigen collectie voor de werkende vrouw te ontwikkelen.

Echte collectie

De collectie die Meghan ontwerpt is niet alleen voor de vrouwen van Smart Works. De kledingstukken worden ‘gewoon’ verkocht, maar om de liefdadigheidsorganisatie te steunen wordt er voor elk verkocht item eenzelfde item aan Smart Works gedoneerd. Wanneer de collectie gelanceerd wordt is ook al bekend. De bijzondere kledinglijn van Meghan wordt namelijk al vanaf het najaar verkocht!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Spotlight on: Smart Works We are proud to be supporting a very special initiative this autumn for @SmartWorksCharity! After quiet visits to Smartworks over the last year, The Duchess was moved by the impactful work being done by this non profit organisation that helps women into the workforce, equipping them with both the skills and clothes they need to feel job-ready. Throughout her visits she noticed that while the donations were plentiful, they were also notably a combination of mismatched items and colours which weren’t always the right stylistic choices or sizes that didn’t necessarily “suit” the job at hand: to make a woman feel confident and inspired as she walked into her job interview. As a result, launching this autumn, The Duchess will be supporting a collective to help equip the women of Smart Works with the key workwear essentials they need as they enter into the workplace. This initiative is supported by four generous brands who share the vision to empower the women of Smart Works to look and feel 💯 as they bravely venture in to what can often be a daunting environment for those who have been out of the job market. The brands have come together to work towards this united force for good, “[reframing] the idea of charity as community,” as The Duchess writes in a piece for this month’s British Vogue. They will follow the 1:1 model where an item from the collection purchased is an item shared with a woman of Smart Works because “not only does this allow us to be part of each other’s story; it reminds us we are in it together.” For more information on how you can be part of another woman’s success story visit @smartworkscharity. Special thanks to: @JohnLewisandPartners, @MarksandSpencer, @MishaNonoo, @InsideJigsaw for supporting this very special organisation. And to find out more, read the September issue of @BritishVogue and stay tuned for more exciting updates this autumn. Photo©️SussexRoyal

Een bericht gedeeld door The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) op

Lees ook: Fans twijfelen: ‘Is Kate Middleton zwanger van baby nummer vier?’

Wil je dit artikel bewaren? Pin ’t op Pinterest!

Bron: RTL Boulevard | Beeld: Videostill YouTube Vogue