Tips van een personal trainer: zo blijf je deze zomer fit en gezond

Hij geeft je een aantal tips om goed in je vel te zitten

Er zijn maar weinig mensen die in de zomer zin hebben om vroeg op te staan voor een training in de sportschool of een rondje hardlopen. Tegelijkertijd wil iedereen zich comfortabel voelen in een bikini, maar toch kunnen genieten van een hapje en een drankje in de zon. Gelukkig gaat dit prima samen, zo laat personal trainer Bas van Beest weten aan Beau Monde. Hij geeft je een aantal makkelijke tips om de zomer fit en gelukkig door te komen.

Met deze vijf tips zit je deze zomer lekker in je vel.

1. Geniet met mate

Er is op hete dagen natuurlijk niets zo lekker dan afkoelen met een ijsje. En dat moet ook gewoon kunnen, zo zegt Van Beest. Maar als je toch een beetje op de calorieën wilt letten, wat is dan verstandig? ”Waterijs is veel beter dan soft-, sorbet- of roomijs. De calorieën lopen op naar de 120 per bolletje en dan tel je het hoorntje nog niet eens mee. Kies dus voor een waterijsje, zoals een raketje. Met 46 calorieën is dit is een verantwoord tussendoortje.”

2. Beloon jezelf

”Ben je op vakantie om 08.00 uur opgestaan om baantjes te trekken in het zwembad? Dan ben je geweldig bezig en heb je een ijzeren discipline! Jezelf motiveren met beloningen is heel belangrijk”, benadrukt Van Beest. Verwen jezelf dus na het sporten! Neem bijvoorbeeld een heerlijke massage op het strand, of koop een nieuwe bikini.

3. Let een beetje op met calorierijke alcoholische drankjes

Vaak wordt beweerd dat rode wijn goed voor je is. Het zou je hart versterker en je zou er zelfs slanker van worden. Ben je geen liefhebber van rode wijn? ”Bestel dan eens een glas wodka spa rood van 85 calorieën en 0 gram vet en koolhydraten”, raadt Van Beest aan. Een paar schijfjes citroen en wat ijsblokjes erbij en je hebt een heerlijk zomers drankje.

4. Split squat voor strakke billen

”Wanneer je van plan bent om de hele zomer in bikini rond te lopen, is het natuurlijk wel fijn als je je comfortabel voelt. Met de splitsquat train je je bovenbenen en billen. Je voert hem als volgt uit: Stap met één voet naar achteren en plaats je achterste voet op een verhoging van ongeveer 30 tot 40 centimeter. Span je buikspieren goed aan en zak helemaal naar beneden, zodat je voorste knie in een hoek komt van 90 graden. Kom weer helemaal omhoog en herhaal deze beweging 8 tot 15 keer. Dit kun je natuurlijk op een zonnige dag prima met een bankje in het park uitvoeren.”

5. Sport samen

Vind je het niet fijn om in je eentje te sporten? Vraag anderen dan om hulp. Samen sporten is ten slotte veel leuker dan alleen. ”Vraag bijvoorbeeld je vriendin of zus om een strandwandeling te maken of wat buikspieroefeningen te doen op je strandhanddoek”, tipt Van Beest.

Lees ook: Met deze oefening kun je rondere billen krijgen

Wil je dit artikel bewaren? Pin ‘m dan op Pinterest!

Bron: Beau Monde | Beeld: Unsplash